Необхідні навички для надання підтримки дітям
Активне слухання. Допомагаємо дитині впоратися з її почуттями. Дитині потрібно, щоб її почуття приймали та поважали: можна спокійно та уважно вислухати дитину; можна визнавати почуття дитини словами «так»,«угу», «зрозуміло»; можна назвати почуття: «ти стурбований», «ти засмучена», «ти сердитий»…
Покажіть, що розумієте бажання дитини. Надайте їй можливість уявити це: «Я б хотіла, щоб такого не було,щоб все у нас було спокійно і не потрібно було переживати за батьків чи за цю ситуацію».
Вміння ставити питання, які спонукають дитину до розмови: «Я уважно тебе слухаю…», «Це важливо, що ти розповідаєш…», «Міг/могла би ти розповісти про це більше…».
Встановлення відносин, що базуються на довірі.
Надання корисного та заохочувального зворотного зв’язку.
Вміння концентрувати увагу на можливостях та рішеннях, а не на проблемах.
Спостереження за поведінкою дитини тривалий час.
Неупереджене ставлення, терплячість та розуміння.
Чуйність та співчуття.
Матеріали взяті з електронного підручника Психосоціальна допомога внутрішньо переміщеним дітям, їхнім батькам та сім’ям з дітьми зі Сходу України : посіб. для практиків соціальної сфери / Мельник Л.А. та ін. ; за ред. Волинець Л.С. – К. :ТОВ «Видавничий дім «Калита», 2015. – 72 с.